2.mus.04

The entertainer

There is our friday’s song

The composer was Scott Joplin and he played  something called RAGTIME.

1. Search some information about Ragtime

2. Search some information about Scott Joplin

Anuncis
Arxivat a música. 1 Comment »

Una resposta to “2.mus.04”

  1. sergiomr226 Says:

    1. Search some information about Ragtime:
    – Ragtime is an original musical genre which enjoyed its peak popularity between 1897 and 1918. Its main characteristic trait is its syncopated. It began as dance music in the red-light districts of American cities such as St. Louis and New Orleans years before being published as popular sheet music for piano.

    El Ragtime és un estil i un gènere de música de ball desenvolupat als Estats Units cap a finals del segle XIX. Es va convertir principalment en un gènere pianístic en què destaca una melodia sincopada a la mà dreta sobre un compàs uniforme en estil de marxa (2/4 o 4/4) a la mà esquerra.

    El compositor més famós de rags per piano va ser Scott Joplin (1868-1917) i entre les composicions destacades es troben: Maple Leaf Rag (1899.

    2. Search some information about Scott Joplin:
    – Scott Joplin was an American composer and pianist. He achieved fame for his unique ragtime compositions, and was dubbed the “King of Ragtime.” During his brief career, Joplin wrote 44 original ragtime pieces, one ragtime ballet, and two operas. One of his first pieces, the “Maple Leaf Rag”, became ragtime’s first and most influential hit, and has been recognized as the archetypal rag.

    Una de les figures més importants en el desenvolupament del ragtime clàssic, per el que desitjava un status similar al de la música seriosa provenint d’Europa i la possibilitat d’admetre composicions extenses com òperes i simfonies.
    Scott Joplin, a diferència d’altres músics contemporanis, va tenir una formació musical clàssica molt solida, el que es materialitzà en llur tendència a assolir un equilibri formal basant-se en l’ús de tonalitats molt pròximes entre si.

    Els seu rags es valen de ritmes diferents i inclouen, generalment, quatre temes de 16 compassos repetits, amb introducció i modulació abans del tercer tema; rere la profusió de sons irregulars i arpegiats sempre si troba en llurs rags una melodia de caràcter enganxós que segueix el clàssic patró de frase antecedent-conseqüent, dividint-se així la melodia de vuit compassos en dues parts relacionades entre si. Pel demés, llurs rags manquen de passatges de desenvolupament.

    Scott Joplin no enregistrà mai àudios, malgrat què si alguns piano rolls a finals de 1915 o principis de 1916, el seu llegat, per tant, se centra quasi exclusivament en llurs partitures, dissenyades per una execució mil·limètrica i minuciosa per part de l’artista.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: